Veelgestelde vragen

Ben je van plan om bij Roompot te solliciteren maar heb je nog een vraag? Kijk hieronder of jouw vraag tussen onze veelgestelde vragen staat.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met een van onze recruiters. Contact

Veelgestelde vragen over vacatures

  1. Ik zie geen passende vacature, maar ik zou graag bij Roompot werken. Kan ik een open sollicitatie versturen?
  2. Kan ik op de hoogte gehouden worden van nieuwe vacatures in mijn interessegebied?
  3. Hoe gaat de sollicitatieprocedure in zijn werk?
  4. Wat is de sluitingsdatum van de vacature?
  5. De vacature stond gisteren op de website, maar is vandaag niet meer zichtbaar?
  6. Staat de vacature nog open?
  7. Waar kan ik terecht met inhoudelijke vragen over de functie?
  8. Kan ik voor verschillende functies tegelijk solliciteren?
  9. Ik ben op zoek naar een bijbaan of vakantiebaan. Kan dat bij Roompot?
  10. Ik voldoe niet aan alle criteria die vermeld staan bij de vacature kan ik toch solliciteren?

Veelgestelde vragen over het sollicitatieproces 

  1. Als ik ben afgewezen, kan ik dan later nog een keer solliciteren?
  2. Kan ik tijdens het sollicitatieproces mijn gegevens in het sollicitatiesysteem nog aanpassen?
  3. Ik wil solliciteren maar het lukt me niet.
  4. Ik heb gesolliciteerd. Wanneer hoor ik iets?
  5. Hoe weet ik of mijn sollicitatie goed is verzonden?
  6. Ik heb gesolliciteerd, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Wat moet ik doen?
  7. Wat doet Roompot met mijn gegevens?

Veelgestelde vragen over de mogelijkheden bij Roompot 

  1. Krijg ik meteen een vaste aanstelling?
  2. Welk cao is er van toepassing bij Roompot?
  3. Krijg ik korting als ik bij Roompot in dienst kom?

 

 

 

Antwoorden 

Veelgestelde vragen over vacatures

  1. Ik zie geen passende vacature, maar ik zou graag bij Roompot werken. Kan ik een open sollicitatie versturen?
    Ja dit kan! Je kunt een open sollicitatie versturen naar hr@roompot.nl. 
  1. Kan ik op de hoogte gehouden worden van nieuwe vacatures in mijn interessegebied?
    Ja, je kunt je via ons kandidatenportaal aanmelden voor een jobalert. Je wordt dan automatisch op de hoogte gehouden van nieuwe vacatures als deze voldoen aan de door jou ingevoerde voorkeuren. De eerste keer maak je eenvoudig een account aan en daarna kun je altijd je gegevens inzien of wijzigen.
    Kandidatenportaal
  1. Hoe gaat de sollicitatieprocedure in zijn werk?
    Nadat je bij ons hebt gesolliciteerd zal de verantwoordelijke recruiter jouw sollicitatie beoordelen om te kijken of wij een match zien met deze of andere vacatures. Binnen vijf werkdagen krijg je van ons een reactie via de mail of bellen we je om alvast wat dingen door te nemen. Via deze weg laten we je weten of we je willen uitnodigen voor een (online) kennismakingsgesprek.
    Tijdens dit eerste gesprek horen we graag wie jij bent, wat jouw ambities zijn en willen wij jou een beeld geven van Roompot en de functie. Zijn we beide enthousiast? Dan zal er, afhankelijk van de functie waarop jij hebt gesolliciteerd, nog een tweede of derde gesprek plaatsvinden.
    Voor sommige functies vragen we je ook een opdracht te maken.
    Is de klik en interesse er nog steeds van beide kanten? Dan ontvang je van ons een voorstel met een passend salaris en alle arbeidsvoorwaarden. 
  1. Wat is de sluitingsdatum van de vacature?
    Niet op alle vacatures is er een sluitingsdatum van toepassing, indien dit wel van toepassing is staat dit specifiek in de vacature vermeld. Staat er geen sluitingsdatum bij, dan betekent dit dat wij de vacature open laten staan totdat we de beste match gevonden hebben. Mochten we meerdere kandidaten zoeken, dan zal de vacature open blijven staan totdat wij alle posities opgevuld hebben. 

 

 

 

  1. De vacature stond gisteren op de website, maar is vandaag niet meer zichtbaar?
    Solliciteren op deze functie is dan helaas niet meer mogelijk. We hebben dan de juiste kandidaat gevonden of de uiterste sollicitatiedatum is gepasseerd. 
  1. Staat de vacature nog open?
    Alle vacatures die je op deze website ziet, staan nog open. 
  1. Waar kan ik terecht met inhoudelijke vragen over de functie in de vacature?
    Met inhoudelijke vragen over de functie in de vacature kun je terecht bij de verantwoordelijke recruiter. Je vindt de contactgegevens van hem of haar onderaan de vacature. 
  1. Kan ik voor verschillende functies tegelijk solliciteren?
    Je kan voor meerdere functies tegelijk solliciteren. Het is wel makkelijker om op de voor jou meest interessante/passende vacature te solliciteren en vervolgens in je motivatiebrief aan te geven dat je ook interesse hebt in andere functies. Onze recruiters denken graag met je mee.   
  1. Ik ben op zoek naar een bijbaan of vakantiebaan. Kan dat bij Roompot?
    Ja dit kan zeker. Op onze parken zoeken we in de periode vanaf Pasen tot en met de herfstvakantie vakantiekrachten en studenten die een bijbaan zoeken. Als er vacatures openstaan vind je ze op deze pagina: 
    Vacatures
  1. Ik voldoe niet aan alle criteria die vermeld staan bij de vacature, kan ik toch solliciteren?
    Altijd doen! Beschrijf in je motivatie waarom jij de geschikte kandidaat bent voor deze functie. Misschien zien we wel mogelijkheden om samen met jou te kijken hoe jij je kunt ontwikkelen op dit gebied. Of we gaan samen opzoek naar een passende functie voor je, als er van beide kanten een klik is. 

Veelgestelde vragen over het sollicitatieproces 

  1. Als ik ben afgewezen, kan ik dan later nog een keer solliciteren?
    Dat kan zeker. Probeer hierbij wel rekening te houden met de gestelde eisen van de vacature. 
  1. Kan ik tijdens het sollicitatieproces mijn gegevens in het sollicitatiesysteem nog aanpassen?
    Nadat je gesolliciteerd hebt, kun je gegevens in het systeem nog aanpassen. In ons kandidatenportaal kun jij eenvoudig inloggen en jouw persoonlijke gegevens aanpassen. Kandidatenportaal
  1. Ik wil solliciteren maar het lukt me niet.
    De aanbevolen browser voor het gebruik van deze website is Google Chrome, daarin zou een sollicitatie altijd moeten lukken. Lukt het alsnog niet op te solliciteren? Neem dan even contact op met de recruiter die onder de vacature staat.
  2. Ik heb gesolliciteerd. Wanneer hoor ik iets?
    Als je gesolliciteerd hebt, ontvang je van ons een bevestigingsmail. Binnen vijf werkdagen na het ontvangen van de bevestiging, ontvang je van ons persoonlijk bericht over een eventueel vervolg van de sollicitatieprocedure. Mocht dit voor een vacature anders zijn zal dit specifiek in de vacature benoemd worden.
  3. Hoe weet ik of mijn sollicitatie goed is verzonden?
    Na het versturen van je sollicitatie, verschijnt er een bevestiging in je beeldschermVervolgens ontvang je ook nog een e-mailbevestiging van je sollicitatie. 
  1. Ik heb gesolliciteerd, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Wat moet ik doen?
    Heb je gesolliciteerd maar geen bevestigingsmail ontvangen? Check dan eerst even je map ‘spam/ongewenste e-mail’. Vind je daar geen e-mail van ons? Neem dan contact op met de recruiter die bij de vacature waar je op hebt gesolliciteerd vermeld staat. Hij/zij kan dan voor je controleren of je sollicitatie in goede orde ontvangen is.
  2. Wat doet Roompot met mijn gegevens?
    Met jouw goedkeuring bewaren we jouw gegevens in onze database voor toekomstige carrièremogelijkheden. Uiteraard houden we ons hierbij aan de regels van de Autoriteit Persoonsgegevens en de AVG. 

 

 

Veelgestelde vragen over de mogelijkheden bij Roompot

  1. Krijg ik meteen een vaste aanstelling?
    Je begint met een contract voor bepaalde tijd. Tenzij anders vermeld in de functie zullen we na 2/3 jaar het contract graag omzetten naar een contract voor onbepaalde tijd. 
  1. Welk cao is er van toepassing bij Roompot?
    We hanteren de recreatie cao. 
  1. Krijg ik korting als ik bij Roompot in dienst kom?
    Ja! Als je bij ons in dienst komt krijg je naast de korting bij Roompot, een interessant pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden. Onder andere korting op een verblijf op onze vakantieparken en de mogelijkheid om gratis te zwemmen of bowlen op de parken.